Hledat

Testovačka Singing Rock

138429 Plán byl jasný. Uspořádat pro malou skupinu českých a slovenských obchodníků testovací 4 dny v prostředí Hoher Dachstein v okolí Adamek Hütte. Vše je domluvené, chata zarezervovaná a stačí doladit pár posledních detailů. Jenže, člověk míní, počasí mění. Předpověď na Dachstein je opravdu špatná, respektive na celé Rakousko, Dolomity, Tatry, větší část Švýcarska jakbysmet. Akci rušit se nám nechce, všichni zúčastnění si na to vyčlenili volno, a tak hledáme a přemýšlíme kam vyrazit.

A po několika hodinách telefonování volíme destinaci – Ailefroide v národním parku Écrins ve Francii. Je to dálka jako prase, ale předpověď slibuje luxusní počasí a místo parádní možnosti lezení a alpinismu. O cestě se zmiňovat ani nebudu, ta byla dlouhá a úmorná, ale cílová destinace stála zato. Nádherný kemp v údolí okolo vesničky Ailefroide, obsazenost z 80% samými lezci. Z kempu se dá rovnou vyrazit na sportovní nebo vícedélkové lezení a na horské velikány Mount Pelvoux a nebo Barre des Écrins je to taky kousek.

138430Program testovačky uzpůsobujeme této destinaci a tak první den vyrážíme na vícedélky v krásné žule v okolí kempu. Každý si volí svou obtížnost a délku cesty, někteří stihnou se ještě unavit na sportovkách poblíž. Večer každý vypráví zážitky ze své cesty u grilovačky u ohně.

Druhý den vyrážíme na chatu Refugio Écrins, kde máme zamluvený nocleh s cílovou destinací Barre Des Écrins 4102 – nejjižnější 4000m vrchol v Alpách. Nástup pohodovým tempem nám zabere 4 h. Cesta ubíhá kolem chaty Refuge du Glacier Blanc a pak už přes nádherný ledovec Glacier Blanc. Chata je útulná, večeře delikátní, jen se nám chatař „pomstil“ výběrem polévky – čočková. Následujících pár hodin spánku v místnosti pro 20 lidí si asi dovedete představit.

138431V 3.00h budíček, rychlá snídaně a před 4.00h ranní vyrážíme směr Barre Des Écrins. Začátek je pohodový, po ledovci po rovince. Pak přichází hlavní stěna, která se naklopí místy až do sklonu 50°. Přecházíme a obcházíme mohutné trhliny, přelézáme odtrhovou trhlinu a cca po 3 h jsme v sedle pod závěrečným skalním hřebenem. Tady strávíme trochu čekáním ve frontě na nástupu a pak už jen rychlým lezením v pevné žule přímo na vrchol. Tam jsme za další 1h a už se kocháme výhledy na Mt. Pelvoux, Mt. Blanc, Matterhorn a další velikány v okolí.

138433Sestupujeme stejnou cestou, teplota stoupá a tak na sestup volíme outfit šortky a tričko a pádíme zpět do údolí k autu. Sumasumárum za den nastoupáno 1102 v.m. a cestou dolů překonáno 2250 v.m. V kempu proběhne zhodnocení testovaného materiálu, prezentace produktových novinek na příští rok a závěrečná degustace místních vín nám zpříjemní celkový dojem z této povedené akce.

Nakonec jsme všichni rádi, že na Dachsteinu pršelo a bouřilo, a my tak mohli objevit nádhernou destinaci na lezení. Díky všem zúčastněním a zejména Davidovi z Rock Pointu, který nám tuto destinaci doporučil.

SINGING ROCK tým

Testovačka Singing Rock & Grivel

Další novinky

Taťka

Podívej se na povedený dokument o Martinu Stráníkovi od Honzy Šimánka. Film měl premiéru na loňském Fesťáku a teď je online.

Veselé Vánoce a šťastný nový rok

Planeta zase jednou oběhla kolem slunce, do dalšího cyklu vám přejeme hodně štěstí a nadhled.